Let’s really focus on retention, it’s a great engine of growth!

Deze geweldige quote komt van Richard Cousins, de huidige bestuursvoorzitter van Compass Group. Per 31 maart 2018 draagt hij zijn functie over en rond september 2018 zal hij met pensioen gaan.

In juni 2016 is Xandrion overgenomen door de Compass Group. In Nederland staan zij beter bekend als Eurest Food en Eurest Services. Zij verzorgen de catering en facilitaire services bij klanten als de Rabobank, Shell, Tata Steel en Akzo Nobel. De dienstverlening tussen Compass Group en Xandrion is totaal verschillend, maar het mag duidelijk zijn dat door deze overname prachtige kansen zijn ontstaan door bundeling van volumes, kennis en kunde.

Xandrion groeide gecontroleerd vanuit het netwerk. Aan koude acquisitie werd nauwelijks tijd besteed. Onze strategie was en is dat als je je bestaande klanten zeer goed bedient, zij bereidt zijn om onze dienstverlening bij collega ondernemers aan te bevelen. Inmiddels hebben wij rond de 850 klanten, waarvan een groot aantal al meer dan 10 jaar. Echt iets om super trots op te zijn!

Heel veel bedrijven richten zich voornamelijk op groei en zijn bereid nieuwe klanten meer te belonen, dan klanten die al jaren trouwe klant zijn. Je kent het wel, je gaat boodschappen doen en je wordt aangesproken door enthousiaste krantenverkopers die je een abonnement willen aansmeren. Je wilt niet weten wat je aan cadeaus aangeboden krijgt en ook van de krant waar jij al jaren op geabonneerd bent. Wat zou het toch mooi zijn als je als verrassing goed beloond zou worden omdat je al jaren klant bent. Hetzelfde geldt voor kabel, telefoon en energieaanbieders.

Veel bedrijven, net zoals wij, worden dagelijks overgenomen en het mag ook duidelijk zijn dat de nieuwe aandeelhouders waar voor hun geïnvesteerde geld willen zien. Naar mijn mening gaat dat te vaak gepaard met te veel focus op groei. Daarom ben ik zo blij met de uitspraak van ons opperhoofd en hoop ik dat zijn opvolger er net zo over denkt.

Ik ben zeker een voorstander van een gecontroleerde en mooie groei, maar nooit zonder je bestaande klanten de volledige aandacht te blijven geven. Zij zijn, waren en blijven “your great engine of growth!"

Kortom, koester en waardeer wat je hebt zowel zakelijk als privé!

Door: Rutger van Londen - Commercieel Directeur

Overige blogs

23 juli 2018

Terug kijken & vooruit kijken

Xandrion is uitgegroeid van een coöperatief samenwerkingsverband RICN tot een organisatie die deel uit maakt van Compass Group PLC, een wereldwijd en beursgenoteerd bedrijf. Wat een mooi verhaal!

22 juni 2018

Kijkje achter de schermen bij ENGIE

Vorige week hebben mijn collega Martijn Gijsbers en ik een kijkje mogen nemen in de Maxima Centrale in combinatie met een administratieve kijk achter de schermen bij ENGIE.

15 mei 2018

Delen & Spelen

Afgelopen maand zijn wij de spreekwoordelijke hei op gegaan. In Shanna’s blog leest u hier alles over.

1 april 2018

Het jaarlijkse feestje

15 januari 2018

Tender... Hoe, wat, waarom?

6 december 2017

WOL

8 november 2017

Second Opinion

12 oktober 2017

Aandacht, aandacht, aandacht…

3 augustus 2017

Groupies

25 april 2017

De kracht van het collectief

23 maart 2017

De telefoon staat roodgloeiend

2 maart 2017

Op deelnemerbezoek

27 september 2016

De telefoon gaat alweer…

12 september 2016

De dag van ... Marian

8 september 2016

Over hygiëne valt niet te twisten

31 augustus 2016

Ontploffingsgevaar

10 augustus 2016

Wat een mooi huwelijk!

 

Contact

Xandrion - Uw inkoopnetwerk
Bezoekadres
Stationsweg 95, 6711 PM Ede
Telefoonnummer+31 (0)318 - 421 655
E-mailadres
KvK 09118464
BTW nr. NL8097.67.831.B01
Gegevens verzenden
Xandrion nieuwsbrief
Ik wil de Xandrion nieuwsbrief ontvangen
Compass Group
Xandrion is onderdeel van Compass Group Nederland Holding B.V.
Xandrion BV staat ingeschreven bij KvK Centraal Gelderland 09118464
BTW nr. NL8097.67.831.B01
 
© Xandrion | privacy statement