De telefoon gaat alweer…

De telefoon gaat! “Is het een nieuwe reservering”, denkt u? Dat is immers waar u ondernemer voor bent geworden. Of u nu een recreatiebedrijf heeft, een restaurant, een zalenbedrijf, een hotel of misschien wel een golfbaan. Het draait om die reservering of boeking. Want daar staat u iedere dag voor op...
U neemt op… het blijkt de zoveelste verkoper te zijn van een willekeurige energieleverancier, een verzekeringsmaatschappij of iemand die u alwéér het goedkoopste telefoonabonnement kan aanbieden. In 9 van de 10 gevallen betekent dat resoluut: geen interesse!

Erkenning
Het is inmiddels najaar. Voor de meeste van u is het hoogseizoen voorbij. Tijd voor vakantie en u gaat nadenken over wat er gedaan moet worden in de winter. Een chalet vervangen, toch die receptie een opknapbeurt geven, de buitenkant van het restaurant een likje verf geven of nadenken over die uitbreiding?

Gedegen inkoopbeslissingen horen bij deze gedachtes en leveranciers spelen daarop in. Zij weten exact wanneer er gebeld moet worden om u als klant te werven. En daar zit u nou net niet op te wachten. U heeft immers een (soms) pittig seizoen gehad. Vanaf begin april bent u volop in de weer geweest (en daarvoor ook al). Maar juist daar wordt in een dergelijk gesprek niet naar gevraagd. Persoonlijk contact zou juist wel eens prettig zijn. Het voelt toch fijn als iemand oprecht vraagt: hoe was uw seizoen en wat heeft u meegemaakt?

Loyaliteit…
…daar sta ik voor op. Loyaal zijn aan de deelnemers. Ja, klanten voor mij. Dat is helemaal waar. Maar, als inkoopadviseur van Xandrion weet ik graag met wie ik praat. Ik wil mijn klant kennen en niet alleen maar verkopen. U heeft dat in zekere zin ook. Of het nu gastvrij, loyaal of klantgericht is. Het is uw doel om het de gast of klant het zo prettig mogelijk te maken. Sterker nog, met deze werkwijze hoopt u dat de klant nog eens bij u terugkomt! En met mijn werkwijze hoop ik dat u bij uw volgende vraagstuk met mij belt.

Samen nadenken
In de ruim 8 jaar dat ik inmiddels voor Xandrion werkzaam ben, hebben de meesten van u mij zeker al eens aan de lijn gehad, misschien ook wel eens gezien. Mijn doel: met u nadenken over wat wij voor elkaar kunnen betekenen. Niet door direct “het goedkoopste te bieden”. Nee, ik denk graag met u mee vanuit ervaring van de collega-ondernemers of door eerst een analyse te maken. Vanuit die gedachte doet u zaken met één van onze leveranciers. Ook als u een jaar gewerkt heeft met één van onze leveranciers, wil ik tegen u kunnen zeggen: dit was echt een voordelige keuze. Zo kijken we steeds weer iets verder en zorgen we ervoor dat samenwerken een succes wordt.

Tot slot
De volgende keer als de telefoon gaat, kan het zo zijn dat u wederom een verkoper treft die u heel graag iets wil verkopen. Treft u mij, dan vraag ik eerst hoe het met u en met uw trots (daar waar u voor uw bed uit komt) gaat. Dat beloof ik bij deze.

Door: Martijn Gijsbers - Inkoopadviseur

Overige blogs

23 juli 2018

Terug kijken & vooruit kijken

Xandrion is uitgegroeid van een coöperatief samenwerkingsverband RICN tot een organisatie die deel uit maakt van Compass Group PLC, een wereldwijd en beursgenoteerd bedrijf. Wat een mooi verhaal!

22 juni 2018

Kijkje achter de schermen bij ENGIE

Vorige week hebben mijn collega Martijn Gijsbers en ik een kijkje mogen nemen in de Maxima Centrale in combinatie met een administratieve kijk achter de schermen bij ENGIE.

15 mei 2018

Delen & Spelen

Afgelopen maand zijn wij de spreekwoordelijke hei op gegaan. In Shanna’s blog leest u hier alles over.

1 april 2018

Het jaarlijkse feestje

15 januari 2018

Tender... Hoe, wat, waarom?

6 december 2017

WOL

8 november 2017

Second Opinion

12 oktober 2017

Aandacht, aandacht, aandacht…

11 oktober 2017

Let’s really focus on retention

3 augustus 2017

Groupies

25 april 2017

De kracht van het collectief

23 maart 2017

De telefoon staat roodgloeiend

2 maart 2017

Op deelnemerbezoek

12 september 2016

De dag van ... Marian

8 september 2016

Over hygiëne valt niet te twisten

31 augustus 2016

Ontploffingsgevaar

10 augustus 2016

Wat een mooi huwelijk!

 

Contact

Xandrion - Uw inkoopnetwerk
Bezoekadres
Stationsweg 95, 6711 PM Ede
Telefoonnummer+31 (0)318 - 421 655
E-mailadres
KvK 09118464
BTW nr. NL8097.67.831.B01
Gegevens verzenden
Xandrion nieuwsbrief
Ik wil de Xandrion nieuwsbrief ontvangen
Compass Group
Xandrion is onderdeel van Compass Group Nederland Holding B.V.
Xandrion BV staat ingeschreven bij KvK Centraal Gelderland 09118464
BTW nr. NL8097.67.831.B01
 
© Xandrion | privacy statement