Naamsbekendheid & Imago

Vorig jaar april zijn wij met het gehele Xandrion team de spreekwoordelijke hei op gegaan met als doel elkaar nog beter te leren kennen en een duidelijke stip op de horizon voor de toekomst te definiëren. Samen hebben we 5 strategische speerpunten bepaald en is er per speerpunt een projectgroep opgericht die verantwoordelijk is voor de voortgang van het speerpunt. Eén van deze speerpunten is Naamsbekendheid & Imago. Begin februari is Charlotte Albrecht (24) bij ons gestart als afstudeerder om ons op het gebied van Naamsbekendheid & Imago verder te helpen.

Charlotte: “In 2015 ben ik begonnen met de opleiding Communication & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ik ben vierdejaars studente waarbij ik heb gekozen voor het profiel Media Management. Tijdens mijn studie leer ik over de digitale communicatievoorziening van organisaties, waarbij ik ook leer over acquisitie, adviseren en het doen van onderzoek.

Van begin februari tot eind juni ben ik werkzaam bij Xandrion als afstudeerder. Dit is de laatste fase van mijn opleiding. De afstudeeropdracht waar ik mij op focus heeft te maken met het verhogen van de naamsbekendheid bij verschillende doelgroepen. Doel is naast het verhogen van de naamsbekendheid, ook zorgen voor een positief imago dat past bij onze identiteit en dienstverlening wat moet resulteren in meer leads en uiteindelijk meer deelnemers. Ik doe niet alleen onderzoek op internet of achter mijn bureau, maar ik treed ook het ‘veld’ in.

Om mijzelf te verdiepen in de verschillende doelgroepen van Xandrion wil ik graag interviews en enquêtes afnemen. Het onderzoek duurt in totaal 12 weken, waarbij ik zo veel mogelijk te weten wil komen over wie de specifieke doelgroepen zijn van Xandrion. Welke media gebruiken zij? Welke beslissingen nemen zij? En hoe kijkt de doelgroep tegen inkooporganisaties aan? Aan de hand van de uitkomsten kan ik een persona maken die één of meerdere personen binnen de doelgroep voorstellen. Met de verschillende methoden en technieken vanuit mijn studie, leer ik hoe ik verschillende aanpakken verwerk in het onderzoek.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik per doelgroep een communicatiestrategie & bijhorende doelstellingen kan opstellen inclusief het advies hoe en met welke boodschap deze doelgroepen het beste bereikt kunnen worden. Ook zal ik een toepasbaar advies formuleren voor het uitvoeren, meten en evalueren van voorgestelde communicatiemiddelen & -acties. Ik ben nu een aantal weken aan de slag en ik begin een goed beeld te krijgen van de organisatie en hoe ik het onderzoek wil inrichten.

In mijn vrije tijd doe ik voornamelijk leuke dingen met mijn familie en vrienden. Daarnaast vind ik het kijken van films/series dé perfecte vrijetijdsbesteding. Mijn creatieve brein laat ik graag de vrije loop in het maken van handgemaakte kaarten door middel van handlettering en kalligrafie. Naast deze leuke activiteiten heb ik een grote passie voor motoren en met name Ducati. Ieder jaar bezoek ik de Motorbeurs, maar ik ben helaas nog niet in het bezit van een motorrijbewijs. Dat komt nog wel… Voor nu focus ik mij met de volle 100% op de afstudeeropdracht om deze op een creatieve en innovatieve manier af te ronden en zo een steentje bij te kunnen dragen voor Xandrion.”

Overige blogs

20 maart 2019

Vergelijkt u ham met ham?

Als sales medewerker van Xandrion worden we met enige regelmaat uitgenodigd bij onze leveranciers. Natuurlijk goed, want zo krijgen wij gevoel bij de dienst of product die de leverancier aan onze klanten levert. Zo waren wij recent te gast bij één van de nieuw aangesloten leveranciers; Aarnink Vleeswaren.

23 juli 2018

Terug kijken & vooruit kijken

Xandrion is uitgegroeid van een coöperatief samenwerkingsverband RICN tot een organisatie die deel uit maakt van Compass Group PLC, een wereldwijd en beursgenoteerd bedrijf. Wat een mooi verhaal!

15 mei 2018

Delen & Spelen

Afgelopen maand zijn wij de spreekwoordelijke hei op gegaan. In Shanna’s blog leest u hier alles over.

1 april 2018

Het jaarlijkse feestje

15 januari 2018

Tender... Hoe, wat, waarom?

6 december 2017

WOL

8 november 2017

Second Opinion

12 oktober 2017

Aandacht, aandacht, aandacht…

11 oktober 2017

Let’s really focus on retention

3 augustus 2017

Groupies

25 april 2017

De kracht van het collectief

23 maart 2017

De telefoon staat roodgloeiend

2 maart 2017

Op deelnemerbezoek

27 september 2016

De telefoon gaat alweer…

8 september 2016

Over hygiëne valt niet te twisten

31 augustus 2016

Ontploffingsgevaar

10 augustus 2016

Wat een mooi huwelijk!

 

Contact

Xandrion - Uw inkoopnetwerk
Bezoekadres
Stationsweg 95, 6711 PM Ede
Telefoonnummer+31 (0)318 - 421 655
E-mailadres
KvK 09118464
BTW nr. NL8097.67.831.B01
Gegevens verzenden
Xandrion nieuwsbrief
Ik wil de Xandrion nieuwsbrief ontvangen
Compass Group
Xandrion is onderdeel van Compass Group Nederland Holding B.V.
Xandrion BV staat ingeschreven bij KvK Centraal Gelderland 09118464
BTW nr. NL8097.67.831.B01
 
© Xandrion | privacy statement